Bargerpaske en ’t Waliën, vrijdag 26 mei

Dag 1, vrijdag 26 mei 2017

We waren om 8 uur bij de Stegeman, want daar stond de bus. Rond kwart over 8 gingen we weg, iedereen zwaaide ons uit, van familie tot huisdieren. Veel mensen lieten een paar traantjes gaan met het uitzwaaien.

We reden met de bus naar de eerste tussenstop, dat was een kinderboerderij. We mochten rondlopen en dieren aaien zoals geitjes, konijnen ezels en nog veel meer. Nadat we terug waren  van de tussenstop, reden we naar de haven. Onderweg was er een file, maar gelukkig duurde dat niet lang. Daarna reden we weer verder naar de haven van Harlingen.

We kwamen aan in de haven van Harlingen. Eerst gingen alle meisjes naar de wc. Daarna gingen we een uurtje wachten op de boot, en kwamen de kolibrie, Miste Corle en de Schakel terug van Vlieland. En gingen we met de kinderen praten. En konden wij op de boot.

Toen we op de boot mochten, kregen we eerst een paar regels waar we ons aan moesten houden. Toen dat klaar was mochten we of in die zaal blijven of we mochten op het dek gaan kijken. De tocht naar Vlieland met de boot duurde ongeveer een anderhalf uur. We voeren eerst met een grote bocht om Vlieland heen. Toen we bij de haven aankwamen, liepen we de boot af en gingen we even verzamelen en liepen we door naar het kamp.

We liepen ongeveer 15 tot 20 minuten naar het kamp. Toen we op het kamp waren kregen we eerst de regels te horen. 1 fluitje betekent dat we moeten verzamelen  in de grote tent. 2 fluitjes betekent dat we met ons bord en servies in de grote tent moesten komen. Daarna konden we zelf iets doen. En toen kwamen de koffers en konden we de tenten inrichten. De tenten zijn verschillend. Het kamp ligt achter de duinen en daarom kun je heel snel naar de zee. Het was heel mooi weer. En hopelijk blijft dat de hele week zo.

We zijn ‘s avonds naar het strand geweest om een lange strandwandeling te lopen en die was erg lang, we zijn te ver gelopen! We kwamen kwalletjes en krabbetjes tegen. Sommige kinderen pakten schelpen en krabben. We zagen ook nog 2 eieren, waarvan weten we niet. Veel kinderen stonden dicht bij de zee en werden nat door de grote golven.

Toen we terugkwamen op het kamp kregen we nog een beker warme chocolademelk met een koekje. We spoelden de bekers af en ne het wassen gingen we naar onze tenten. Na het sein slapen moesten we stil zijn en slapen.

Groetjes: Merel, Sylvana, Nienke, Laura, Fay, Aliya, Ilja en Bente.