Dagjournaals OBS Stegeman & OBS Woold & OBS Kotten


Vrijdag 29 mei

Wij zijn rond 08.15 vertrokken bij de parkeerplaats van De Storm, toen hebben we 1,5 uur gereden tot we bij een speeltuin in Meppel aankwamen waar we 1 uur konden spelen, eten, drinken en naar de wc. Toen moesten we nog 1 uur rijden totdat we in Harlingen aankwamen! Eenmaal in Harlingen hebben we naar huis gezwaaid en hebben we naar de vorige groepen, Waliën en Bargerpaske, gezwaaid. Daar konden we even eten, totdat we de boot op gingen. Op de boot konden we op het dek staan of binnen zitten. Degene die boven op het dek stonden hebben onderweg al best wat zeehonden gezien! De bootrit duurde ongeveer 95 minuten en de tijd ging heel snel. Na 95 minuten kwamen we aan op Vlieland en we hebben naar iedereen thuis gezwaaid. Vanaf de boot zijn we naar camping Stortemelk gelopen en hebben we te horen gekregen in welke tent je slaapt. Toen we dat wisten is iedereen gelijk begonnen met de tent gaan indelen. De soep werd ondertussen gemaakt door de kooktantes, we hebben kip-groente soep gegeten. ‘s Avonds hebben we een rondje om de punt gelopen en hebben we de zon in de zee zien zakken. We hebben daar best veel hele mooie foto’s gemaakt.

Groetjes iedereen!

Gemaakt door: Fem, Anne, Merel, Philou

Zaterdag 30 mei

‘s ochtends begonnen we de dag met heerlijke dakpannen. Daarna moesten we ons allemaal omkleden omdat we naar het dorpje gingen om kaartjes te kopen. Heel veel kinderen gingen naar De leukste winkel van Vlieland, om te kijken of er al leuke souvenirs voor donderdag waren. Iedereen kon voor een uur in het dorpje rondlopen terwijl de juffen en meester gezellig taart en koffie aan het eten en drinken waren. Toen iedereen klaar was gingen we weer terug lopen naar het kamp. Daarna gingen we de brieven schrijven en in de rode brievenbus doen zodat de juf ze kon wegbrengen. Daarna, toen iedereen klaar was met schrijven, gingen we weer dakpannen eten. En toen gingen we allemaal omkleden naar een bikini of zwembroek, omdat we naar het strand gingen. Toen we aankwamen gingen de kinderen zwemmen, volleyballen of gewoon liggen op het strand en sommige gingen ook krabben vangen. Toen we aankwamen op het kamp ging iedereen douchen om het zand af te wassen. Daarna gingen we op tijd eten en om de Champions League te kijken in de Bolder en we aten Vlielandse nasi. De andere gingen toen bustrap spelen, omdat hun wouden niet naar voetbal kijken. Toen we klaar waren met bustrap gingen we terug lopen naar het kamp en wachtten totdat de jongens weer terug kwamen, dat duurde heel lang. Toen moest iedereen zich omkleden naar lange broek en lange mouwen, omdat we naar het bos gingen. We kwamen aan in het bos en we gingen het douane spel spelen. Maar een tijdje later moesten we weer terug naar het kamp omdat het donker werd. Daarna op het kamp kregen we nog een koekje en konden we nog wat drinken pakken. En daarna ging iedereen tanden poetsen en omkleden voor bed en ging slapen. Maar het was niet heel erg snel stil.

Gemaakt door: Romée, Klara, Brenda, Sien en Margo.

Zondag 31 mei

We gingen ‘s ochtends dakpannen eten toen gingen we aardappels schillen en gooiden we ze in een bak water al het water ging de lucht in en toen gingen we een hele grote wandeling maken.
We gingen daarna eerst een waterijsje eten en toen gelijk dakpannen eten. toen gingen we naar het strand daar hebben we krabben gevangen en pelle ingegraven. toen moesten we douchen en daarna gingen we eten. we aten zeewier stamppot met zeehonden lullen.
Toen gingen we naar de duinen  en daar gingen we bustrap spelen. Het was super tof in de duinen, daarna liepen we terug en we kregen nog chocolademelk met vlieland gebak. 
Toen gingen we naar het bos en toen waren er 5 vuurtorens en het was ook al middernacht  en we moesten wel oppassen voor de douane want die konden je pakken en toen moest je terug voor nieuw goud  toen liepen we terug naar het kamp en we moesten tandenpoetsen en naar bed. 

Van Lux, Kyan, Luca, Daan en Low

Maandag 1 juni

In de ochtend werden we wakker gemaakt met muziek door meester Sven wat niet iedereen leuk vond. Daarna gingen we ontbijten met een inloop ontbijt. Daarna gingen we afwassen. Toen gingen we het spel bord voor de kop spelen en daarna terug naar het kamp.Toen gingen we naar de haven lopen en gingen de eerste groepen op de speedboot en de andere gingen krabben vangen. We zagen vanaf de speedboot zeehonden op een zandbank liggen. Toen kon je kiezen of je terug wou naar het kamp of dat je nog even krabben bleef vangen. Op het kamp kregen we een lekkere wafel met slagroom en jam. Toen ging een groep mee met meester Sven om te gaan vliegeren of even lekker te chillen of iets anders op het strand. Daarna kwam de andere groep die bleef terug bij het kamp. Daarna werden we verrast want we gingen lekker barbecueën. We zetten de tafels en banken uit de deale naar buiten, want we gingen met z’n allen buiten eten. Warm was het niet iedereen zat een beetje te bibberen. Toen kon je stemmen voor douane spel of bustrap. Het was 19-16 geworden voor bustrap. We kregen daarna kort uitleg over wat je aan moest doen en toen kon je nog eventjes uitrusten en kreeg je eventjes vrije tijd voor jezelf. Daarna ging het fluitje en toen gingen we lopen naar de duinen om bustrap te spelen. Het was erg leuk aan het einde zeurden we voor nog een ronde en dat is gelukkig gelukt. Toen gingen we terug naar het kamp en er stond lekkere warme chocolademelk klaar met een lekker koekje erbij. Toen gingen we tandenpoetsen en klaar maken voor bed en nog heel even in bed kletsen.

Van Twan, Ties, Tijn, Jannick, Rinck en Joep

Dinsdag 2 juni

We werden wakker en kregen een inloop ontbijt. Toen we het op hadden, gingen we direct naar het bos om het vreemde voorwerpen spel te doen. Er waren bonus voorwerpen die je moest zoeken. Sommige hadden de vlieger in de boom, het hoopje wc-papier of de opgehangen tampon. De vlieger was het goede vreemde voorwerp, waardoor je met je tweetal een plekje in de top 5 kon stijgen. Er waren bonuspunten te halen voor een vreemd voorwerp waar geen nummertje bij stond. We dachten dat het een hoopje wc-papier was, de vlieger in de boom of de opgehangen tampon. Uiteindelijk was de vlieger in de boom het vreemde voorwerp. Daarna gingen we weer terug naar de camping, voordat het ging regenen. We moesten even een spelletje doen om ons te vermaken in de regen. Toen het droog was, gingen we natuurlijk weer dakpannen eten.
Toen we ons bord hadden afgewassen, konden we even chillen in onze tenten. 
Daarna liepen we naar het bos voor het douanespel. Het eerste potje waren er een paar dingen onduidelijk, dus toen hebben we de regels aangepast en verduidelijkt. Het tweede potje ging al een stuk beter, want we mochten maar vijf verdedigers hebben. De eindstand over de potjes was dat rood twee keer had gewonnnen en geel helaas maar één keer.
Het eerste potje waren er een paar onduidelijkheden, dus we hadden de spelregels aangepast en vernieuwd. Toen we hadden afgesproken dat er maar 5 verdedigers mochten verdedigen, ging het al een stuk beter.
De uiteindelijke uitslag was dat team rood 2 keer had gewonnen en team geel maar 1 keer. 
Toen liepen we weer terug naar het kamp om te gaan avondeten. Zoals altijd was het weer heel lekker. We hadden na het eten weer wat tijd voor onszelf, maar natuurlijk gingen we nog een spel doen, namelijk Ik hou van Vlieland. Er waren 4 teams gemaakt en je moest vragen met je team oplossen. Maar soms krijg je minpunten als je erdoorheen praat. 
Dat was vaak het geval bij team 1, waardoor ze uiteindelijk in plaats van plek 2, naar de laatste plek waren gezakt. Team 2 had gewonnen, waardoor ze als eerste chocolademelk mochten pakken en als laatste naar bed mochten.

Van Sofia, Florian, Cas, Guus en Floor

Dagjournaals OBS Stegeman & OBS Woold & OBS Kotten